Oferta Usług Archiwizacji w Wirtualnej Rzeczywistości oraz Warsztatów z Nowoczesnych Technik Cyfrowych
Studio Łazienna
ul. Łazienna 15/1, 62-800 Kalisz
Kontakt: Jolanta Chowańska, e-mail: neutrinka@kwant.info
Archiwizacja Wystaw w Wirtualnej Rzeczywistości (VR)
Dla galerii sztuki, ośrodków kultury i innych placówek artystycznych oferujemy innowacyjną formę dokumentacji wystaw w technologii VR. Nasze usługi obejmują kompleksowe tworzenie archiwów cyfrowych, które umożliwiają przeniesienie wystaw do wirtualnej przestrzeni, dostępnej dla szerokiego grona odbiorców – zarówno w goglach VR, na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.
Zakres usług:
• Dokumentacja fotograficzna i sferyczna 360° wszystkich sal wystawowych, umożliwiająca pełny zapis przestrzeni wystawy.
• Skanowanie 3D dzieł sztuki i rzeźb technologią LiDAR oraz fotogrametrią 3D, które pozwalają na dokładne odwzorowanie przestrzennych form dzieł i ich tekstur.
• Modelowanie sal wystawowych w narzędziach VR przy użyciu Unity i Blender, z integracją na platformie Spatial.
• Przechowywanie i zarządzanie archiwami VR na platformie Spatial, umożliwiające zwiedzanie wystaw przez użytkowników zdalnie, jak i na miejscu, w ośrodku kultury (np. na Oculus Quest 3).
Dzięki tej usłudze Państwa wystawy mogą być dostępne na zawsze, niezależnie od czasu i przestrzeni, docierając do nowych widzów i zapewniając unikalne, immersyjne doświadczenia.
Warsztaty z Technologii Cyfrowych i Wirtualnej Rzeczywistości
Oferujemy także specjalistyczne warsztaty skierowane do instytucji kultury, szkół artystycznych oraz grup zainteresowanych nowoczesnymi technikami cyfrowymi. Tematyka warsztatów obejmuje:
1. VR w praktyce – wprowadzenie do wirtualnej rzeczywistości i jej zastosowania w sztuce oraz kulturze.
2. Skanowanie 3D i digitalizacja obiektów – nauka tworzenia cyfrowych modeli dzieł sztuki za pomocą technologii LiDAR i skanowania 3D.
3. Tworzenie światów wirtualnych w Spatial – kurs modelowania przestrzeni galeryjnych i instalacji artystycznych na platformie Spatial.
4. Podstawy pracy w Unity i Blender – kompleksowe szkolenie z dwóch czołowych programów do tworzenia światów 3D, obejmujące modelowanie, teksturowanie oraz przygotowanie obiektów do prezentacji w VR.
Warsztaty są dostosowane do poziomu uczestników, zarówno początkujących, jak i bardziej zaawansowanych, a ich celem jest przekazanie praktycznych umiejętności, które można wykorzystać zarówno w działalności artystycznej, jak i komercyjnej.
Korzyści dla instytucji:
• Dostępność archiwów wystaw w VR zwiększa wartość promocyjną wystaw i poszerza ich zasięg.
• Innowacyjne metody dydaktyczne dla szkół artystycznych, wprowadzające uczniów i studentów w nowoczesne technologie.
• Zwiększenie atrakcyjności i unikalności oferty instytucji, co może przyciągnąć nowych odbiorców oraz partnerów.
Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów oferty i dopasowania jej do potrzeb Państwa instytucji.