Oferta Usług Archiwizacji w Wirtualnej Rzeczywistości oraz Warsztatów z Nowoczesnych Technik Cyfrowych

Studio Łazienna
ul. Łazienna 15/1, 62-800 Kalisz
Kontakt: Jolanta Chowańska, e-mail: neutrinka@kwant.info

Archiwizacja Wystaw w Wirtualnej Rzeczywistości (VR)

Dla galerii sztuki, ośrodków kultury i innych placówek artystycznych oferujemy innowacyjną formę dokumentacji wystaw w technologii VR. Nasze usługi obejmują kompleksowe tworzenie archiwów cyfrowych, które umożliwiają przeniesienie wystaw do wirtualnej przestrzeni, dostępnej dla szerokiego grona odbiorców – zarówno w goglach VR, na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.

Zakres usług:

•   Dokumentacja fotograficzna i sferyczna 360° wszystkich sal wystawowych, umożliwiająca pełny zapis przestrzeni wystawy.
•   Skanowanie 3D dzieł sztuki i rzeźb technologią LiDAR oraz fotogrametrią 3D, które pozwalają na dokładne odwzorowanie przestrzennych form dzieł i ich tekstur.
•   Modelowanie sal wystawowych w narzędziach VR przy użyciu Unity i Blender, z integracją na platformie Spatial.
•   Przechowywanie i zarządzanie archiwami VR na platformie Spatial, umożliwiające zwiedzanie wystaw przez użytkowników zdalnie, jak i na miejscu, w ośrodku kultury (np. na Oculus Quest 3).

Dzięki tej usłudze Państwa wystawy mogą być dostępne na zawsze, niezależnie od czasu i przestrzeni, docierając do nowych widzów i zapewniając unikalne, immersyjne doświadczenia.

Warsztaty z Technologii Cyfrowych i Wirtualnej Rzeczywistości

Oferujemy także specjalistyczne warsztaty skierowane do instytucji kultury, szkół artystycznych oraz grup zainteresowanych nowoczesnymi technikami cyfrowymi. Tematyka warsztatów obejmuje:

1.  VR w praktyce – wprowadzenie do wirtualnej rzeczywistości i jej zastosowania w sztuce oraz kulturze.
2.  Skanowanie 3D i digitalizacja obiektów – nauka tworzenia cyfrowych modeli dzieł sztuki za pomocą technologii LiDAR i skanowania 3D.
3.  Tworzenie światów wirtualnych w Spatial – kurs modelowania przestrzeni galeryjnych i instalacji artystycznych na platformie Spatial.
4.  Podstawy pracy w Unity i Blender – kompleksowe szkolenie z dwóch czołowych programów do tworzenia światów 3D, obejmujące modelowanie, teksturowanie oraz przygotowanie obiektów do prezentacji w VR.

Warsztaty są dostosowane do poziomu uczestników, zarówno początkujących, jak i bardziej zaawansowanych, a ich celem jest przekazanie praktycznych umiejętności, które można wykorzystać zarówno w działalności artystycznej, jak i komercyjnej.

Korzyści dla instytucji:

•   Dostępność archiwów wystaw w VR zwiększa wartość promocyjną wystaw i poszerza ich zasięg.
•   Innowacyjne metody dydaktyczne dla szkół artystycznych, wprowadzające uczniów i studentów w nowoczesne technologie.
•   Zwiększenie atrakcyjności i unikalności oferty instytucji, co może przyciągnąć nowych odbiorców oraz partnerów.

Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów oferty i dopasowania jej do potrzeb Państwa instytucji.